Het groene schoolplein

Bijzonder schoolplein
De Wilgenstam heeft een bijzonder schoolplein, namelijk een groen schoolplein! Geen saaie grijze tegels en standaard speeltoestellen, maar een uitdagend en leerzaam plein. Het groene schoolplein bestaat uit bomen, planten, water, rotspartijen en natuurlijke materialen. Een groen schoolplein nodigt uit om te spelen, te klimmen en te klauteren, maar je vindt er ook rustige plekken.  Op het plein is een waterpomp aanwezig, hiermee kunnen de kinderen water rondpompen en daarmee het plein water geven. Rotspartijen zorgen voor een natuurlijke waterweg.

Duurzaam
In het kader van duurzaamheid heeft de Wilgenstam er voor gekozen om de tegels van het oude schoolplein her te gebruiken. Met deze tegels is een Amfitheater gecreëerd. Het Amfitheater biedt kinderen de mogelijkheid om, naast spelen, met vrienden en vriendinnen te kletsen en samen te zijn, maar biedt ook de mogelijkheid om lessen te geven.

Waarom een groen schoolplein?
De Wilgenstam heeft voor dit schoolplein gekozen omdat:
  • het kinderen uitdaagt om te bewegen
  • het kinderen in contact laat komen met de natuur
  • het samen spelen verbetert
  • het de creativiteit verhoogt
  • het rust biedt aan kinderen
  • het zorgt voor een betere concentratie na de pauze
  • het kinderen stimuleert meer te bewegen
  • het bijdraagt aan het behoud van verschillende soorten planten en dieren; de biodiversiteit.

Kortom, een schoolplein om trots op te zijn!